נשיונאל ג’יאוגרפיק: האוטאקו המצוי

0 233



האוטאקו הינו זן מיוחד בקרב ההומו-ספיאנס. מקורו ביפן אך תפוצתו התפשטה לעבר העולם כולו, ולעולם המערבי בפרט.

האוטאקואים, חיים לרוב בבדיקות אך נוהגים להתאסף בלהקות אחת לכמה זמן, מבצעים טקס מיוחד אשר מהותו הוא צפייה בסדרות אנימציה מונפשות שמקורן הוא ביפן, אשר זכו לכינוי “אנימה”. עוד נוהגים האוטאקואים לקרוא על מעללי הסדרות במעין חוברות שחור-לבן המלווים בטקסטים וציורים, הם נחשבים לאביהם הרוחניים של סדרות וסרטי האנימה. מחקרים הראו כי אותן חוברות זכו לכינוי “מאנגות” והן אביהן הקדום של האנימות.

בדומה לניאנדרטלים הקדומים, גם האוטאקואים נוהגים לצייר ציורים על הקירות. הציורים מגיעים מוכנים בתוך דפי דיו גדולים אותם תולים האוטאקואים במקדשם הפרטי, זאת כעדות לדורות הבאים (של זנים אחרים כמובן, שכן האוטאקואים מאופיינים בחוסר מזלם במצוות “פרו ורבו”). תופעה מרתקת.

האוטאקואים סוגדים גם לאליליהם – בובות פלסטיק אשר מזכירות במקצת את אליליהם מסדרות מהאנימה, ולרוב הם יעשו הכל כדי לרכוש את הבובות השוות ביותר בקרבם. אותם אלילים נקראים בפיהם “הפיגרים”, והאוטאקואים יוצאים למסעות ציד שלוקחים לעיתים זמן רב על-מנת להשיג אליל נוסף לאוסף.  מאפיין נוסף של האלילים הוא הפשטתם המוחלטת מבגדיהם, זאת על-מנת לבחון באופק מדוייק את אנטומיית גופם של האלילים. האוטאקואים הכבדים יותר אף ינסו לבצע משגל באמצעות אותם פיגרים, ללא הצלחה.

ביצעתי לאחרונה על תצפית על אוטאקואים באיזור מיוחד שבו הזן המיוחד הזה מתאסף יחדיו על-מנת להשיג עוד אלילים וציורי קיר לאוסף…ראו כיצד הם מברברים בין ערימות הציורים והמאנגות ועל פניהם הבעת תדהמה. אוטאקו אשר מוצא ציור קיר שמוצא-חן בעיניו לרוב נוהג לצהול משמחה ולשתף את חבריו לשבט ב”מציאה” המיוחדת שלו בקריאות “!!Kawai” חזקות, הגורם להם לעוות את פרצופם עם חיוך די מפחיד.

אוטאקואים רבים סוררים מדרך הישר ולעיתים משיגים את מנת האנימה שלהם דרך איזור מיוחד שנקרא “אינטרנט“. את האנימה שהם “מורידים” משם נהוג לשמור במעין פלסטיק דקיק ועגול שנכנס לתוך מכשיר המחשב וכך הם יכולים לראות אנימה כאוות נפשם.

ישנם אוטאקואים שאינם מסתפקים בהישארות באותו השבט ומשתייכים לשבטים נוספים, כדוגמת שבט הגיימרים, אשר נוהג לשבת שעות מול מסך שנקרא “LCD”. בעודם מכניסים את אותו הדבר הפלסטי הדקיק והעגול שקיבל את הכינוי “דיסק”, הם מסוגלים לשבת שעות מבלי לזוז מול אותו מסך צבעוני עם תמונת זזות. לגיימר יש תחושה שהוא “שולט” במה במה שקורא במסך ולעיתים נדמה לו כי הוא יכול דרכו “להרוג דמויות” ומיד קורא בצעקות “שולת!!!1” ו-“!wOOt” בכל פעם שמסע הציד של הדמות הצליח. המערכת אינה מצליחה לספק הסברים בנוגע למנהג משונה זה.

האוטאקואים לרוב מתמקדים בזן אחד בתחום הגיימריזם, והוא זן המשחקים היפניים, אשר לרוב מאופיינים בהופעה מתמדת של דמויות שמכות אחת את השניה ללא סיבה הנראית לעין על המסך. יש אף גיימרים שמשחקים במשחקים שנקראים RPG ומטרתם היא לראות דמות ממבט עליון ולצפות בה הולכת בחוסר מעש עם אותה הבעת הפנים לרוב, ללא מנוחה ואכילה. עוד סוג של משחק הוא Sim Dating. לא ידוע ממה נובעת ההתרגשות הגדולה של האוטאקואים מדמות שמופיעה על המסך עם טקסט תחתיה או מעליה, אך נראה כי הם צברו פופולריות רבה בקרב השבטים.

האוטאקואים לעיתים אינם מסתפקים רק בתלייתם של תמונות קיר ופיגורים ולעיתים כאשר ישנו טקס מיוחד שבו האוטאקואים מתאספים יחדיו לאיזור אחד גדול, חלקם נוהגים ללבוש בגדים מיוחדים שמזכירים את בגדי האליל מתוך האנימה או אותו משחק שהופיע על מסך ה-LCD.

כאמור זן האוטאקואים הוא זן חדש יחסית שדורש עוד מחקר. הזן מתפשט בכל רחבי העולם ושבטים חדשים נולדים להם כמו גם אלילים שונים ומגוונים. מספרם של האוטאקואים רק הולך וגדל עם השנים ונראה כי אין סוף לתופעה ונצטרך רק להמשיך ולראות את העולם שופע באותם יצורים מרתקים.

*כתבה זו נכתבה בהומור (שאמור להצחיק את הכותב, והכותב בלבד). אין לקחת כל הנאמר בטקסט הנ”ל ברצינות.

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.