המדריך למאחר – אביב 2015

2 875

ככה חולפת לה עוד עונה ואט אט הסדרות מסתיימות ומפנות את מקומן לסדרות חדשות וגם אצלנו עולה מהיום פינה חדשה שתסכם עבורכם בצורה קצרצרה את הסדרות הטובות והשוות ביותר מהעונה שעברה ותיתן למאחרים שבינינו מכל סיבה שהיא(עבודה, לימודים וכו’) הזדמנות ללקט סדרות שוות לצפייה גם מבלי לעבור על 30+ סדרות.

דבר חשוב! הפוסט משקף את דעת הכותב בלבד והוא אינו אחראי לאכזבה, דיכאון, צער או כל תופעת לוואי מבחירה בסדרה שאינה לטעמכם.


 

 

Arslan Senki – פוליטיקה עם חרבות מעולם לא נראתה טוב יותר

20935-nMV41twhNq93[1]
 תקציר העלילה: הסדרה עוקבת אחר מסעו של ארסלן, נסיך הכתר של אמפריית פארס(Pars) להשיב לעצמו את כס המלכות לאחר שהאימפריה סופגת תבוסה קשה במלחמה ועיר הבירה נכבשת על ידי אויבי הממלכה.
פסק דין: לסדרה מתוכננים 25 פרקים כלומר שהיא סיימה את חציה הראשון ולכן הפסיקה שלי אינה שלמה אבל ממעקב אחר 12 הפרקים שכבר שודרו אפשר לראות שהסדרה אינה מיועדת לכל אחד. אומנם העלילה פשוטה להבנה והקרבות נהדרים אך הסדרה מתעסקת הרבה בפוליטיקה וטקטיקות מלחמה מה שאינם קוסמים לכל אחד והפרקים הראשונים אף עלולים לשעמם מעט צופים שלא רגילים לסגנון אבל מי שיגבור על הפרקים הראשונים יגלה סדרה מרתקת עם ארסנל דמויות חזקות, משעשעות ולעיתים גם די מטופשות. הסדרה עצמה מבוססת על מנגה שאותה מאיירת הירומו אראקאווה הלא היא המנגקה שעומדת מאחורי פול מטאל אלכמיסט וסילבר ספון המעולים ולכן אם סגנון הדמויות מזכיר לכם מעט את הדמויות מפול מטאל אלכמיסט זה אינו מקרי. עלילת הסדרה היא עיבוד של סדרת ספרים שעדיין מתפרסמת ביפן וזכתה בעבר כבר לעיבוד מנגה אחד ומאחר והעיבוד השני אותו מאיירת אראקאווה עדיין בחיתוליו לא ברור מה יהיה גורל הסדרה והאם הגרוע מכל יקרה והסדרה תיפול אל מעמקי תהום הפילרים או שמא היא תעבד בסגנונה הייחודי את החלק מהעלילה שעדיין לא זכה לראות אור כמנגה. כך או כך, הסדרה בהחלט שווה צפייה.

Grisaia no Rakuen – חמש נערות ונער לבדם בתוך בית ספר ולא, זה לא מה שחשבתם.

21006-QHBk1CrhRi2w[1]
 תקציר העלילה: הסדרה שודרה ביחד עם הספיישל Grisaia no Meikyuu: Caprice no Mayu 0 ושניהם מהווים המשך ישיר ל-Grisaia no Kajitsu ששודרה בעונת הסתיו של שנת 2014. העלילה סובבת סביב 5 בנות ונער שמתחילים ללמוד בתיכון במקום שקר כלשהו ועד מהרה צפים על פני השטח פרטים אפלים מעברם של הדמויות שמובילים את הנער, יוג’י קאזומה, לעזור לכל אחת מהבנות להתגבר על עברה ועל הבעיות שלה שמבעבעות מתחת לפני השטח.
פסק דין: תודו שכשקראתם את התקציר אמרתם לעצמכם “הו יופי, עוד סדרת הארם מטופשת”, אז האמת היא שאתם חצי צודקים. כן, זו סדרת הארם אך למרבה הפלא זו סדרת ההארם המוצלחת ביותר שראיתם או שתראו בזמן הקרוב. למה אתם שואלים? סיבה אחת: העלילה. בעוד שרוב סדרות ההארם הטיפוסיות מציגות חיי יום יום, בית ספר, קומדיה קלילה ועוד, בגריסייה לא תמצאו שום דבר מזה וככל שצוללים יותר ויותר לעלילה היא נהיית יותר ויותר אפילה עד שהיא מגיעה לשיאה ב-Grisaia no Meikyuu שמהווה פריקוול לכל הסדרה וחושף את עברו האפל והטרגי של יוג’י. לכל אורכה העלילה מלאה בעליות ומורדות וב-Grisaia no Rakuen האקשן לא נח אפילו לא לשניה! רגע רגע, אמרת אקשן? כן, אקשן! והרבה ממנו! סדרת Grisaia היא סדרת ההארם הטובה ביותר שאני אישית ראיתי מאז SHUFFLE והיא אפילו מצליחה להתעלות עליה אז מומלץ לשים את הדעות הקדומות שיש לכם בנוגע לסדרות הארם בצד כי Grisaia לא דומה לשום דבר אחר שהכרתם.

Hibike! Euphonium – כי לפעמים למוסיקה יש גם צד רציני

20912-k7WtmckVIhGK[1]
תקציר העלילה: קומיקו אומה נרשמת למקהלה הבית ספרית בתיכון שלה ומגלה שמבחוץ מוסיקה אולי נראית כמו עסק מהנה אך מבפנים יש הרבה יותר ממה שנראה לעין.
פסק דין: אני מודה שאני ממעריצי סטודיו קיואני הנאמנים ביותר ואחרי 2 אכזבות שספגתי מהם בדמות  Kyoukai no Kanata ו-Amagi Brilliant Park התחלתי לחשוב שהסטודיו מתחיל לאבד מקסמו אבל לשמחתי קיואני חזרו לעסוק במה שהם עושים הכי טוב: סדרות בית ספר ומוסיקה. אם חשבתם שקיבלתם עוד סדרה נוסח K-ON שגם היא פרי יצירתה של קיואני טעיתם ובגדול. Hibike! Euphonium לוקחת את הצד הדרמטי של המוסיקה ומעצימה אותו והחוויה פשוט נהדרת. העלילה אינה מנסה לצייר עולם מושלם שבו כולם שמחים ומנגנים ושרים כל היום אלא לוקחת צעד אחורה כדי להתעסק בדברים הבאמת חשובים כמו קשרים בין אנשים שנוצרים, סכסוכים על רקע גאווה, השאיפה להיות טוב יותר ולהשתפר מול הנוחיות שבמצב הנוכחי ועוד הרבה נושאים שלא ראיתי שום סדרת מוסיקה שנוגעת בהם ובו מתגלה גדולתה של הסדרה. קצב ההתקדמות לא מהיר אך גם לא זוחל ונותן לרגשות של הצופה לשקוע ולחלחל היטיב לפני שמוצגת הבעיה הבאה וקל מאוד להזדהות עם הדמויות ולמעשה כל אחד ימצא דמות שהוא הכי מזדהה איתה מאחר וארסנל הדמויות גדול מאוד אם כי העלילה מתמקדת יותר בדמויות מסוימות אך גם דמויות רקע זוכות ל-15 שניות התהילה שלהן. סדרה מומלצת בחום למי שמחפש סדרה על מוסיקה שנוקטת בטון קצת יותר בוגר ורציני.

Kekkai Sensen – הסדרה הכי מגניבה שיצא לכם לראות

20727-bWfzRH9aIz8x[1]
 תקציר העלילה: כאשר שער בין עולם השדים לכדור הארץ נפתח בעיר ניו יורק הוא מבודד את העיר ומאחה את שני העולמות לאחד מה שמוביל להשתלבותם של מאות שדים ויצורים שונים בנופה של העיר ועד מהרה העיר חוזרת להתנהל על מי מנוחות… האומנם?
פסק דין: לא סתם הכרזתי בכותרת שזו הסדרה הכי מגניבה שראיתם כי היא באמת כזאת! החל מפס הקול הממכר דרך הדמויות המטורפות וההזויות ועד לעלילה המותחת אין ספק שזו הצלחת השנה. קשה לקחת סדרה על חיי יום יום של קבוצת אנשים שונים ומשונים בתוך עולם שמלכתחילה מציג את עצמו כשונה ומשונה ולהפוך אותה למשהו יוצא דופן אבל Kekkai Sensen עשתה את זה ובגדול. הדבר הבולט שהצופה מיד ירגיש בו זה האווירה המאוד מיוחדת בסדרה שלמרבה הפלא מזכירה את DURARARA שגם היא ניחנה בעלילה הזויה, דמויות מטורפות ופס קול אדיר ואכן רואים השפעה מאוד חזקה של DURARARA על Kekkai Sensen אבל הן יותר כמו אחים חורגים, דומים אבל שונים ואם יש שניים כאלה הרי שכל המרבה הרי זה משובח. קשה לכתוב הרבה על הסדרה מבלי לספלייר ברמה כזו או אחרת ולכן אני מציע בחום שתתנו צ’אנס לסדרה הזאת ואני מבטיח לכם שלא תתחרטו!

Ore Monogatari!! – כי לא תיתכן עונה טובה בלי סיפור אהבה טוב

20946-AwT7rn1GK5BA[1]
 תקציר העלילה: טאקאו גודה הוא נער גדול… מאוד גדול! כזה שלא תרצו לפגוש בסמטה חשוכה ואף על פי כן לא תמצאו אדם אדיב ממנו. לאחר שהוא מציל נערה קטנטונת בשם יאמאטו ממטריד ברכבת נרקם ביניהם סיפור אהבה יוצא דופן ותוך כדי עליהם להתגבר על הפערים ביניהם ולהתמודד עם מה שניצב מולם כתוצאה מהפערים הללו.
פסק דין: אני מודה שלמרות אהבתי הרבה לסדרות שונן, לפיצוצים ודם כמו כל זכר ממוצע גם לי יש פינה חמה לסיפורי אהבה ואף על פי שהסדרה רק הגיעה לחציה הראשון היא הצליחה להקסים אותי. מבט חטוף בעלילה או בפתיחה אולי יטעה אתכם לחשוב שמדובר ברומן אסור מהסוג המטריד אבל זה בדיוק מה שהסדרה מנסה לגרום לכם לחשוב ולפעמים היא קצת מצליחה. הפערים בין טקאו ליאמאטו לא מתחילים ונגמרים רק בגובה אלא גם בדרך שבה כל אחד מהם רואה את הסיפור ולא סתם השם של הסדרה הוא “הסיפור שלי” כי למרות שהסיפור מסופר יותר מנקודת המבט של טאקאו אנחנו זוכים להצצה גם לנבכי ליבה של יאמאטו וכן גם למחשבותיו של חברו הטוב ביותר של טאקאו, מאקאטו, כך שהצופה מקבל את התמונה השלמה מינוס חלק פה ושם שהופך את הסיפור למרגש יותר. הדבר הנוסף שמקסים בסדרה מעבר לרגשות שהדמויות מעוררות בצופה הוא גם התמימות הרבה שהיא מכילה בתוכה. בעידן שבו זוגות נוצרים ומתפרקים במהירות והתשוקה וחוסר הסבלנות עולים על גדותיהם Ore Monogatari!! היא קרן אור שמחזירה אותנו לימים אחרים, לימים של תום, לימים של סיפורי אהבה קלאסיים שבהם דמויות כמעט התעלפו רק מעצם זה שהם אוחזים ידיים עם בן המין השני ולדעתי זה מקסים שישנם עוד סיפורים כאלה שמראים לנו שהחיפזון הוא מהשטן ואהבה היא משהו הרבה יותר עמוק, מרגש וחזק מהשטחיות שהיא קיבלה במהלך השנים. סדרה בהחלט מומלצת לרומנטיקנים שבינינו שמתגעגעים לסדרה בטעם של פעם.

Plastic Memories – הכינו את הממחטות

 72750[1]תקציר העלילה: בעתיד בני אדם יצליחו ליצור אנדרואידים בעלי רגשות זהים לאלו של בני האדם, אותם אנדרואידים נקראים גיפטייה ולמרות שהם נראים, מתנהגים, חושבים ומרגישים בדיוק כמו בני אדם הם מכונות ומתוקף היותם מכונות גם להם יש פג תוקף. טסוקאסה הוא עובד חדש בחברה שאמונה על איסוף הגיפטיות שתוקפן מתקרב לסופו ודרך עבודתו הוא נחשף לתהליך שעובר על גיפטיות מזויות שונות החל משותפתו הגיפטייה, איילה, ועד ליחסים של בני האדם עם הגיפטיות שלהם על כל צורתם.
פסק דין: מדובר ביצירה מקורית ללא חומר מקור(מנגה, לייט נובל, משחק וכו’) ובתור יצירה מקורית היא אכן מעולה. הסדרה חושפת בני הצופה מערכות יחסים שונות בין גיפטיות לבני אדם ומראה דרכי התמודדות שונים של אנשים כאשר מודיעים להם שעליהם למסור את הגיפטיות שלהם להשמדה או למחזור מה שיוצר סצינות מאוד מרגשות שמעלות תהיות לגבי ההבדל הדק שבין בני האדם לרובוטים ועל היחס שהם מקבלים. פן נוסף של הסדרה הוא היחסים של טסוקאסה עצמו עם השותפה שלו, איילה, שמהווים מעין רקע שמקבל את אור הזרקורים רק לקראת סופה של הסדרה מה שמשאיר מעט טעם רע בפה אך עדיין זו סדרה טובה למי שמחפש דרמה טובה עם נושא אומנם לא מקורי במיוחד אבל כזו שמספקת נקודת מבט חדשה ומרעננת עליו.

Shokugeki no Souma – כי אוכל אף פעם לא היה כל כך סקסי

 תקציר העלילה: סומה הוא נער שעובד עם אביו במסעדת פועלים. יום אחד אביו סוגר את המסעדה ושולח את סומה לבית ספר יוקרתי לבישול על מנת שיתמקצע ויחדד את כישוריו שם מגלה סומה שכדי לשרוד בעולם הבישול הוא יצטרך לעבוד ולעבוד קשה.
פסק דין: הסדרה עושה לאוכל את מה שכל שונן עושה לקרבות ולחימה, הרבה מתח, עלילה טובה ודמויות שאומנם הרבה מהן נמצאות ברקע ואין להן תפקיד אבל הראשיות שבהן הן הדמויות ששווה לעקוב אחריהן. פס הקול ממכר והפתיחה הכי אחת הטובות ששמעתי בסדרות וכך גם הצד הויזואלי של הסדרה שפשוט נראה מעולה. החיסרון הכי בולט של הסדרה שמתחיל עם הפרקים הראשונים אבל די מהר מאוד נעלם(לשמחתי) הוא הפאנסרביס הדי מוגזם והלא קשור בעליל שככל הנראה סייעו למנגה להתעלות קצת מעל השאר אבל מהר מאוד הפאנסרביס מושלך הצידה לטובת האקשן במטבח והיחסים בין סומה לשאר התלמידים בבית הספר. כמו Ore Monogatari!! ו-Arslan Senki גם הסדרה הזאת הגיעה לחציה הראשון ואם החצי השני ייראה טוב כמו החצי הראשון אז היא בהחלט שווה צפייה.

Show By Rock!! – הגילטי פלז’ר שלכם לעונה האביב

 תקציר העלילה: סיאן היא נערה שתמיד חלמה לנגן בלהקה אך הביישנות והאופי המתבודד שלה מונעים ממנה להגשים את חלומה. כשיום בהיר אחד היא משוגרת לעולם שכולו מוסיקה, תווים ולהקות, סיאן מתחברת במקרה לשלוש בנות נוספות וביחד הן מנסות לכבוש כלהקה את עולם המוסיקה ובדרך להתגבר על היריבים והאויבים שבדרך.
פסק דין: זה לא סוד, מואה ומוסיקה הולכים טוב ביחד והנוסחה כבר עבדה בעבר עם K-ON! אבל בניגוד אליה, Show By Rock!! מציעה גם ערך נוסף שהוא… תוכן. החל מעיצוב הדמויות החמוד בטירוף, העולם הצבעוני עם האפרוריות שמתחת לפני השטח, המדובבות המעולות, פס הקול המעולה ועוד הרבה דברים טובים Show By Rock!! תהפוך עד מהרה מהסדרה שבה תצפו בשביל לראות בנות חמודות לסדרה שתאזינו לפס הקול שלה בלי הפסקה. הסדרה מתהדרת בהרבה שירים נהדרים ממגוון סגנונות וכל אחד ימצא לעצמו את הפינה שלו ולאלו שיורידו את מספר הדיסקים שכבר הספיקו לצאת עם מיטב השירים מהסדרה תחכה חווית האזנה מדהימה כי Show By Rock!! היא אומנם לא BECK אבל היא הוכיחה שהיא עומדת על שתי רגליות ולא רק אלא שהיא גם יודעת לבעוט.
עד כאן הסיכומון לעונת האביב שעברה, חלפה לנו. אתם מוזמנים להשאיר בתגובות את ההמלצות שלכם ולרשום מאילו סדרות אתם נהניתם בעונה שעברה ונתראה בסיכומון עונת הקיץ.
5/5 - (2 votes)
2 Comments
  1. אביעד says

    נהדר רק הערה קטנה, אם אפשר להבא להוסיף מידע על ז’אנרים כי אני לדוגמא מנסה להתחמק משונן, ואם אפשר גם לרשום אם אנימה נגמרה או שיש עוד עונה בדרך, לחלק מהאנימות רשמת וחלק לא

    1. ארז אבני says

      תודה על הפידבק. רשמתי לגבי מה שידוע שיש עוד עונה, לגבי השאר רק העתיד יגיד

השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.