חוקי מפגשי ישראטאקו – 2010

0 217

נכתב על ידי: מנהלי ישראטאקו
עודכן לאחרונה: 10.03.2010


ארגון מפגש:

כל אחד יכול לארגן מפגש פורום, בין אם הוא בצוות ובין אם לא, אבל!
– מי שרוצה לארגן מפגש, לפני שהוא פותח אשכול בפורום צריך לשלוח אל אחד ממנהלי האתר הודעה פרטית שבה הוא מבקש לעשות מפגש, נותן תאריך או מספר תאריכים אפשריים, מקום למפגש ופרטים נוספים. רק אז אחד מאיתנו מאשר לפתוח אשכול בפורום מפגשים/אירועים/כנסים (וכל זה כדי לא ליצור הצפה של מפגשים באותו זמן ולמנוע הצטלבות מפגשים) – מנהלים (למשל: רם, להב…) גם הם צריכים לקבל אישור אם הם רוצים לארגן מפגש, אם זה על ידי מנהלים אחרים או על ידי שיחה עם הקהילה בתוכנות מסרים.
– המארגן הוא זה שיצטרך לפתוח נושא למפגש בפורום ולעקוב אחרי הדיון שנוצר בו.

– על המארגן להזכיר לאחד ממנהלי האתר או לאחד הכתבים לפרסם נושא בעמוד הראשי לגבי המפגש לפחות 3 ימים לפני המפגשץ

חילוק העבודה:
כולם מתחלקים בעבודה ועוזרים אחד לשני.
– אנחנו אנשים שמנים, לכן אנחנו אוהבים לעשות פיקנייקים עם הרבה אוכל, יש לקיים דיון מסודר של מי מביא מה ואיך (בעקרון כל אחד צריך לדאוג דבר ראשון לעצמו ולא לצפות שאחרים ידאגו לו לאוכל).
– מי שאמר שהוא מביא משהו, שיביא את מה שהוא אמר! (לשים בתיק כמה ימים לפני המפגש כדי לא לשכוח)
– להתחשב. אם ידוע שיש טבעוני/צמחוני/אוכל כשר, יש לדאוג שגם לו יהיה מה לאכול-מהצד השני, על אותו אדם להודיע שהוא לא אוכל מוצרי מזון מסויימים.
רצוי שאותו אדם שיש לו בעיות עם מצורי מזון מסויימים ידאג לעצמו על מנת שלא יהיו בעיות מיותרות.

בטיחות:
יש לזכור שארגון מפגש זה דבר לא פשוט, מי שלוקח על עצמו אחריות של לארגן את המפגש או לעזור בארגון שלו זה אומר שאולי הוא יצטרך לוותר על חלק מההנאות של מהלך המפגש עצמו.
– אחריות, מארגן המפגש אחרי על ארגון המפגש מאז שהוא פותח את האשכול ועד סיום המפגש ובאי המפגש מתחילים להתפזר לבתיהם.
– על מארגן המפגש (גם מנהלים שבאים) צריכים להיות זמינים כל מהלך המפגש, זאת אומרת שיהייה עליהם (לא בתיק, עליהם!!) פלאפון פתוח (לא על מצב שקט או רטט) עם שיחות נכנסות (רצוי כמובן גם יוצאות) כדי לשמור על קשר.
– כל מי שהולך ממקום המפגש או מהקבוצה עליו להודיע למארגן המפגש על כך או לאחד מהחברים שיודיע למארגן.
– אם מתחלקים לשני קבוצות ויש שניים או יותר מארגנים, כל קבוצה דואגת שאחד מהמארגנים ילך איתה על מנת לשמור על קשר או דואגים למנות מישהו עם פלאפון שישמור על קשר עם הקבוצה השניה.
– בכל מפגש כל אחד חייב להביא איתו בקבוק מים (כן, אפילו בימי החורף הקרים), לא רוצים שאף אחד יתייבש. (מי שיודע שיש לו נטייה להתייבשות או למכות חום, נע להצטייד גם בכובע ומקדם הגנה)
– מע”ר – בכל מפגש ננסה לדאוג שתהייה ערכת עזרה ראשונה. בכל מקרה רצוי שיהייה עליכם פלסטרים למקרה של פציעות קלות.
– אין מצב שבעולם שמפגש יאורגן במקום מסוכן. לכל התוההים למינהם – ים נחשב מסוכן. אם כמובן יקרה מבצ כזה יהייה דיון בנושא עם כל הוראות הבטיחות החשובות.

פעילויות:
כל אחד יכול לארגן פעילויות למפגש – בגדול מפגש מטרתו להפגש לכן אין פעילות מסויימת במפגשים.
– על פעילויות להכתב בפורום כמה ימים לפני המפגש על מנת שכולם ידעו אילו פעילויות מתוכננות או להגיע למפגש עם פעילויות מוכנות.
– בזמן המפגש ננסה לדאוג שיהיה זמן ל-5-15 דקות לדיון קהילתי ולהצגת אילו פעילויות יש. לאחר מכן פועלים בספונטניות וכל פעילות תהייה בזמן המתאים לה כשהרוב רוצים.
– לא כל אחד חייב להשתתף בפעילות, אבל כל אחד חייב לתת כבוד למארגן הפעילות ולפעילות עצמה ולא להפריע למהלך הפעילות ולמשתתפי אותה פעילות. מי שלא רוצה להשתתף יכול להיות בקרבת מקום יחד עם אחרים שלא מעוניינים להשתתף.

עוד כמה דגשים:
– ניקיון, משאירים את מקום המפגש נקי כמו שהיה לפני המפגש (אולי אפילו נקי יותר). אם יש פיקניק, דואגים לנקות לפני שעוברים לפעילות אחרת, אחרת מארגני המפגש יאלצו לנקות לבד.
– במקרה שעוברים לאיזור אחר דואגים ששום ציוד לא ישאר מאחור, במקרה ויש ציוד של מישהו יש לקחת אותו ולנסות לאתר את הבעלים בזמן המפגש ולאחריו. אם אחד מהציוד שנשאר הוא תיק, ינתן אישור לפתוח אותו על מנת לנסות לברר למי שייך התיק.
– כמה ימים לפני המפגש רצוי לדאוג לקחת מספרי פלאפון של 2 או 3 חברים אשר מגיעים למפשג על מנת שתוכלו למצוא אותנו ולא יקרו תקלות מיותרות
– המפגשים נועדו על מנת שנפגש ולא נבזבז כסף, לכן כל מי שרוצה ללכת לקנות מנגות ומוצרים שונים לעשות את זה לפני או אחרי המפגש, אם הוא לא יכול להתאפק שילך ולא יסחוב קבוצה כלשהי יחד איתו ושישמור על קשר עם הקבוצה ויחזור כשיסיים.
– על כך אחד לדאוג לעצמו לכסף להלוך חזור וגם לאוכל אם הוא צריך על מנת שלא יווצר מצב של איסוף תרומות.
– יוזמה, תגיעו עם רעיונות לאיך להפוך את המפגשים שלנו ליותר מלהיבים (אפשר גם ליצור נושא של הצעת פעילויות גיבוש). ברגע שמישהו מארגן פעילות כלשהי בבקשה תכבדו אותו ותנסו להשתתף בפעילות בלי להרוס.
– ברגע שנמצאים במקומות ציבוריים, לא לגשת לדברים אישיים שלא שייכים לכם. אם נמצאים באיזור חניה, אין לטפס על מכוניות.
– מומלץ ואף רצוי שלא להביא איתכם ציוד יקר.

אני יודע שהחוקים נראים אכזרים, אבל אנחנו נשמח לאשר לכם מפגשים.
השורה התחתונה היא הבטיחות שלכם, וכאן אנחנו לא משחקים.

מי שבא למפגש ולא ישמור על הכללים שנמנו פה, צוות האתר ומארגן המפגש לא אחראים עליו במקרה וקורה משהו, כך שאם מישהו לא דואג להביא מים והוא מתייבש במהלך המפגש, האחריות נופלת עליו בלבד.
במקרה ומפגש לא יאושר אבל בכל זאת יתקיים, מארגן המפגש יקח את האחריות על מה שקורה.

בזמן המפגשים נא להקשיב למארגן המפגש ולמנהלי האתר במקרה וימצאו שם על מנת שלא יקרו בעיות ותאונות מיותרות.

במהלך המפגש כל אחד אחראי על עצמו, כל פציעה או משהו אחר שנגרם לאותו אחד הוא והגורם למה שקרה אחראיים לזה וישאו בתוצאות.
האחראיות לכל דבר היא אישית, והגעה למפגש היא ברשות ההורים שלכם ומה שקורה לכם במהלך המפגש, הם ואתם אחראיים על זה ולא הנהלת האתר ומארגני המפגש.
הנהלת האתר מורידה מעצמה אחריות משפטית לאסון שקורה למישהו במקרה ואינו מקשיב ואינו מקיים את הוראות הבטיחות.

וחבר’ה, תזכרו,
ישראטאקו זה לא פורום, זאת משפחה.

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.