מתכון להכנת שונאן

0 230

מתכון להכנת שונאן / רם קיץ

מצרכים:

1 סטודיו

1 במאי

1 תסריטאי

2 מפיקים

20 אנימטורים

קשרים בקוריאה

5-10 מיליון דולר

אופן הכנה:

עלילה: חושבים על עלילה שבמרכזה עומד גיבור, לרוב נער היפראקטיבי עם כוח מיוחד ונסתר שהוא עצמו אינו מודע לו. מציבים את הגיבור בסביבה ומוסיפים חברים, על-מנת להוסיף קצת טעם מומלץ להוסיף לגיבור אחות ו/או אבא מטורף. העמידו את גיבורכם בסכנה וכוונו לכך שמיד תופיעה דמות עם כוחות מיוחדים או מיתולוגיים, המין לא חשוב אך רצוי שאישיותה תהיה הפוכה משל הגיבור. אחרי זמן קצר לטשו היטב את מערכת היחסים בין השניים והעניקו לגיבורכם את הכוחות שיש לדמות הנגדית. מזל-טוב, עברתם את הפרק הראשון בהצלחה.

דמויות נוספות: כדי שהסדרה תלך טוב תמיד רצוי להוסיף לגיבור מתחרה. המתחרה יכול להיות אויב או בעל אותה מטרה אך דרכי הביצוע שלו שונים. אותו אחד לרוב סדיסט/מסתורי, נראה טוב והרבה יותר מוכשר מגיבורכם. אם אתם ממש רוצים להשקיע אז הוסיפו אליו צד פסיכותי וסיפור אפל מהעבר שהוא המניע למעשיו המסתוריים, מניע הנקמה פופולרי במיוחד. כמו כן, אסור בשום פנים ואופן שלגיבור תהיה משפחה נורמלית – או אמא או אבא (או אפילו שניהם) חייבים “להיעלם”, לרוב זה בא בצורת מוות או מעבר לצד האפל (ואם זה קורה הדבר יתגלה רק בסוף הסדרה). אם אין לכם רעיון טוב פשוט העלימו אותם ואל תספרו מה קרה איתם…אף פעם!

הרשע – הרשע שלכם חייב להיות בעל חוש אופנה חריג, אוהב להסביר את תכניותיו לכל מי שחפץ בכך, היה בעבר בצד שהגיבור היה בו ומטרתו היא אחת: להשתלט על העולם. כמו הרשע, בכל סדרה שאתם אופים חייב להתלוות נודניק. הנודניק מופיע בכל חור ואתם מתפללים שימות מוות צורם. גם אם הגיבור שלכם הוא שיא הכיעור תמיד הנודניק יהיה מכוער ממנו פי 2. אם אתם מחליטים בשלב מסויים לחסל את הנודניק תנו לאויב לעשות זאת, אך הקפידו שהנודניק יעשה מעשה הירואי לפני מותו.

התקדמות: מטרה זה תמיד טוב, הקנו לגיבורכם מטרה עבורה הוא חייב לעבוד אך משום מה הוא גם צריך אידיאולוגיה, מוסר ומצפון. גיבורכם מחבב חפים מפשע באופן מוגזם, הוא יזנק להציל כל אחד מבלי לחשוב פעמיים גם אם זה יפגע במטרתו. אם חף מפשע מת יאשים הגיבור את עצמו ויתחיל להרהר במהות החיים ומטרתו (גם אם מעולם לא הכיר את החף-מפשע). ככל שהסדרה מתחחמת הגיבור מתאמן עוד ועוד לשיפור כוחותיו, תמיד זה קורה אחרי הפסד צורם בקרב חשוב ולפני התרחשות של קרב שני וחשוב הרבה יותר, אחרי אותם אימונים אסור לכם לתת לגיבור להפסיד פעם שנייה ברציפות. זה יפגע באמינות ויגרום לספין עלילתי מה שייצור בלבול בקהל היעד של הסדרה.

ישנו כלל חשוב שעליכם לזכור – דמויות משנה מתות בשנייה שהורגים אותן, דמויות ראשיות מתות בתהליך של דקות ארוכות במהלכן הן מדברות הרבה ושופכות את הלב. אה, ותמיד ירד גשם כשזה קורה (גם אם היה מזג אוויר יפה לפני שנייה).

קינוח: אחרי המנה העיקרית הגיע הזמן לקינוח; הכינו למותגכם רצף עלילתי של כ-4 פרקים שאינם קשורים לעלילה הראשית, העשירו את האנימציה (אקסטרה משכורת לאנימטורים) ובמקום לשדר זאת בטלוויזיה הקרינו זאת בקולנוע. על-מנת להעצים את ההייפ הפיצו בובות וקלפים בצורת הדמויות מהסדרה, השקיעו כסף בפיתוח משחק וידיאו והפיצו מארזי DVD מיוחדים כל 5 שנים המכילים איגוד של כל הפאשלות שעשיתם במהלך אפיית הסדרה ולא היה לכם לב לזרוק לפח.

מזל-טוב, משימתכם הושלמה ובידיכם מוצר להיט.

4.8/5 - (21 votes)
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.