נארוטו ובליץ’ – עדכון לגבי מצב הסדרות כיום בעולם

0 502

כתב: יונתן בלושטיין

נארוטו ובליץ’ הן שתי אנימות מאודפופולריות בארץ ובעולם, ולכן החלטנו להקדיש זמן ולכתוב ידיעה גדולה בשביל המעריצים שתסביר קצת על מצב הסדרות כרגע.

naruto_headband_psp


נארוטו ובליץ’, האנימות, נמצאות כרגע בעיצומם של פרקי פילר. שתיהן תקועות באותו המצב – הן השיגו את עלילת המנגה, וכיוון שהן מבוססות על המנגות שלהן בהתאמה, וצריכות לתת למנגה זמן להתפתח כדי ליצור עוד פרקים שהם שיחזור של עלילת המנגה, יש צורך למשוך כמה שיותר זמן. הפיתרון?  יצירת קו או קווי עלילה חדשים, ופרקים שלא מתקדמים יותר מדי ולא קשורים למנגה. הכל טוב ויפה, רק שלצערם הרב של המעריצים, דבר ידוע הוא שאותם פרקי פילר (Filler) ידועים לשמצה באיכותם הגרועה.

bleach_top2 בסדרה בליץ’ פרקי הפילר דווקא סבירים יחסית, ומציגים קו עלילה מקורי, אך בנארוטו הכל כבר מסכימים כי פרקי הפילר נוראיים, לא מקוריים, וגורמים אף למעריצים המושבעים ביותר לדפוק את הראש בקיר ולקלל את היום בו הם נוצרו. חלק מהסיבה היא שהפילרים בנארוטו נמשכים כבר למעלה משנה – זמן רב מאוד. ככל שזה עבר, רמת הפילרים הדרדרה עוד יותר, עד לכך שיש כאלה שרואים כיום את הפילרים של נארוטו בתור פרקים קומיים.

אל דאגה מעריצים יקרים – פרקי הפילרים של נארוטו ובליץ’ עומדים להסתיים בקרוב, והסדרות תחזורנה למצב של פרקים יותר איכותיים, וקו עלילה רציני המבוסס על המנגה. במקרה של בליץ’, אנו יודעים בוודאות כי הפילרים מאוד קרובים לסיומם בשל מהלך העלילה. השבוע ישתחרר פרק 98 של הסדרה, וכולנו תקווה שעד פרק 100 תסתיים עונת הפילרים. במקרה של נארוטו, אולם, המצב לא כ”כ פשוט. בתחילה, כאשר החלו הפילרים בסביבות הפרקים 125-140, היו מחולקים הפילרים לעונות, עם “עלילה”bleach1. כעת, רבים מן הפרקים עומדים בפני עצמם, ולא קשורים כלל לכל קו עלילה. לכן, קשה להעריך מתי יסתיימו לחלוטין הפילרים של נארוטו. דעת הרוב בימינו מעריכה כי כעת אנחנו מדברים על פחות מעשרה פרקי פילרים שנותרו עד לחזרתה של הסדרה למתכונתה הרגילה, אך איש לא בטוח לחלוטין. בכל מקרה השבוע אמור להשתחרר פרק  202, ועד פרק 206 לפחות אנו צפויים לעוד פילרים מעצבנים.

גם נארוטו וגם בליץ’ החלו אט אט לפלוש לארה”ב. כמו תופעת והשפעת Dragonball Z עם חדירתו לשוק האמריקני, כך אני רואים כעת את השפעתו של נארוטו. תעשיה שלמה של אנימה ומנגה בראש, ויחד איתן משחקי מחשב ווידאו, צעצועים, ספרים, דיסקים ומה לא, שהיתה מוגבלת ליפן, פרצה בבום אל ארה”ב. כל זעטוט בן 8 יודע כבר מי זה נארוטו, ומהן “אמנויות נינג’ה”. אכן כן – הדמויות בסדרה זועקות באנגלית “Ninja art”. נסו לדמיין בראשיכם את המדובבים, שנשמעים גם כך נוראיים, זועקים “אמנות נינג’ה שכפול!!” או “Ninja Art: Cloning!!”. ממעט הקליפים שהספקתי לצפות בהם באתרים כמו YouTube, זהו המצב המביש שהאמריקנים נאלצים לסבול על מרקעי הטלויזיה שלהם. נארוטו פופולרית בעולם עכשיו יותר מאי פעם, על אף הפילרים.

גם בליץ’ בדרך להישחט על טהרת התרבות האמריקנית. הגיליון הראשון של המנגה המתורגמת לאנגלית זוכה בימים אלו לפופולריות עצומה, ורשתות הטלויזיה כבר מכינות את הצופים לקבלה מטורפת של האנימה החדשה לחיקו של העם חובב הג’אנק פוד. כנארוטו, בליץ’ היא גם סדרה שמושפעת הרבה מתרבות וצורת התבטאות יפנית שקשה לתרגם לשפה האנגלית ולאופי האמריקני, ולכן אף היא צפויה לזכות לאותו גורל מר שתואר בפסקה הקודמת.

המשחק האחרון המבוסס על האנימה של נארוטו זוכה להצלחה לא רעה בינתיים. זהו משחק מכות בשם Naruto: Clash of Ninja 2, ששוחרר ממש לאחרונה בארה”ב לקונסולת הGameCube, ובו ניתן לשחק 23 דמויות מהאנימה במגוון מצבי משחק. האתר IGN.com העניק לו ציון לא רע בכלל של 82 מתוך 100, ושיבח במיוחד את המשחקיות מרובת המשתתפים שבו – מצב משחק שהיה מנסיוני מוצלח בכל משחקי המכות הקודמים של נארוטו.

נראה כי יוצרי האנימה של נארוטו מכרו את נשמתם לשטן בדמותו של הילד היפניאמריקני הקטן ששואב כסף מארנק הוריו, וכי אם לא הספיקה להם יצירת הפילרים, הם הביאו בקיץ האחרון למסכים עוד סרט גרוע של נארוטו. שני הסרטים הקודמים, אשר הציגו קו עלילה נפרד מהסדרה, היו ירודים ממנה ברמתם, ומאוד הזכירו את הפילרים והקלישאות הלא בריאות שהסדרה נדבקה אליהם. כעת, עם צאתו של הסרט השלישי בחמישי לאוגוסט השנה, נראה שהם ירדו לשפל חדש. עוד לא יצא לי לראות את הסרט, בניגוד לשניים הקודמים, אך לפי התמונה שצירפתי מטה, אני חושש לנזק תמידי לתאים האפורים שבמוחי, וככל הנראה אמנע מצפיה בו. מעריצי הסדרה, אני מקווה, יבינו.

top_2006_ima01

קישורים נוספים:

לאתר נארוטו חדש

למשחקי נארוטו בפלא

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.