דרגון בול: לא מה שהוליווד חושבת שזה

0 141
ראיתי, קראתי, ובדקתי מה לעזאזל השתבש בגירסה ההוליוודית של הסדרה האהובה עלינו: דרגון בול. ונראה כי הניסיון העלוב הזה של לקיחת משהו ישן, נוסטלגי מהדור הקודם [25 שנה זה באמת דור שלם] ולנסות להפוך אותו למשהו שיתאים לדור הנוכחי לא עובדת כלל וכלל. ובעיקר בשל העובדה שדרגון בול מעולם לא נשכחה או משהו כזה… הרי כל דור חדש נחשף לסדרה בשלב מסויים. ולכן הוא יודע לאיזו רמה לצפות מהסרט, עם זאת זה לא מה שקורה. ומסכן אקירה שזוכה לראות איך הורסים את יצירת המופת שלו עוד בחייו.

35783__448x_db-korea

הסרט החדש של הוליווד, שאמור להיות העיבוד לאנימה דרגון בול, פטטי פשוט. אין מילים לתאר את מהלך האירועים המפגר הזה…
אך דעו לכם שיש למה להשוות, האמריקראים הם לא הראשונים לשם שינוי!
זהו לא העיבוד היחידי שנעשה לאנימה או למנגה דרגון בול, הקוריאנים והטאייוואנים כבר הקדימו את האמריקאים בהרבה ובגדול. העיבוד של הקוריאנים הוא הטוב ביותר מבחינת המראה על המסך. הוא נצמד פיקס לעלילה, אין שינוי כלל בדמויות וזה פשוט מרגיש כאילו לקחו את המנגה והלבישו אותה על שחקנים.

לעומת זאת הגירסה האמריקאית שינתה לגמרי את העלילה. אין עוד מסטר סוטה, ונערה פחדנית ומפונקת. אין עוד גוקו חמוד וטיפש או יאמצ’ה המשעשע, הכל השתנה. אישית עצוב לי לראות זאת, ואני רואה בזה כזילזול וכעיוות מכוער של הסדרה היפה שכולנו גדלנו עליה. וזה לא כי אני מעדיף את היפנים או הקוריאנים על פני האמריקאיים, אלא תארו לכם שילד שנחשף לדרגון בול לראשונה דרך הסרט נחשף בעצם למשהו טיפשי ללא עלילה או טעם.

שאלה נוספת שעולה בראש היא מדוע לא עשתה ההפקה המקורית של האנימה שום דבר? האמריקאים אומנם קנו את הזכויות על הסדרה, אבל בכל זאת, הרי תמיד יש שיתוף פעולה כשזה נוגע להפקות סרטים המבוססים על מנגה או אנימה. כמו הסרט המובטח של קאובוי בבופ.
אז בסופו של דבר הסרט הוא באמת לא משהו להיות גאים בו. אני מוכן להתערב שכלל וכלל לא ידעתם שהוא כבר יצא לאקרנים משום שהיחצנות שלו הייתה בדיוק כמו הסרט עצמו.

בקיצור – לכו לצפות בגירסה הקוריאנית.
Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.