הוכרז הסרט הבא מבית ג’יבּלי

0 240

נכתב ע”י רם קיץ

העולם עוד לא הספיק להתאושש מ-“פּוֹניוֹ על הצוק“, וסטודיו ג’יבּלי הכריזו כבר על סרטם הבא. הסרט יבוסס על ספרה של סופרת הילדים הבריטית מרי נורטון “The Borrowers” [תורגם בישראל ל-“הלקחנים”], והוא צפוי לצאת לאקרנים בקיץ 2010.

ariettyעלילת הספר מגוללת את סיפורם של ננסים המתגוררים מתחת ללוחות הריצפה בבקתה בכפר אנגלי (כמו החולדות שיש לכם בבית, רק יותר סימפתיים). האנשים הזעירים הללו “משאילים” דברים מבני הבית לצורכי קיום, זאת מבלי שבני הבית יודעים בכלל על קיומם. כל משפחה ננסית שכזו גרה באיזור אחר, וכך למשל “משפחת שעון” – גיבורי הספר – מתגוררת מאחורי שעון מטוטלת גדול השוכן מתחת לריצפה.

בניגוד ל-“הטירה הנעה של האול”, סרט נוסף מבית ג’יבלי המבוסס על ספר בריטי, הסרט החדש יהווה מעין עיבוד מודרני, ועל כן העלילה תעבור לטוקיו של ימינו. ואם להיות מדוייקים, לרובע קונאגי המפורסם (בו שוכן סטודיו ג’יבלי).  גיבור הסיפור יהיה נער בן 14 המוצא שעון מתותלת גדול ומאחוריו משפחה של אנשים זעירים. הסרט יקרא “The Borrower Arrietty“, על שם אריאטי – בת המשפחה.

מיאזאקי, למרבה הצער, יהיה הפעם על תקן מפיק הסרט בלבד. את “Borrower” יביים הירוֹמאסה יונבּיאשי, שעבד בתפקידים שונים בסרטים של ג’יבלי לאורך שני העשורים האחרונים. יובנויאשי הוא הבמאי הצעיר ביותר שעבד עבור סטודיו ג’יבלי. לא חוכמה גדולה כאשר חוץ ממיאזאקי, היו לג’יבלי רק עוד 4 במאים אחרים עד היום. מיאזאקי עצמו אף הציע לעבד את הספר לסרט כבר לפני 40 שנה: “הרעיון של השאלת דברים נורא נחמד. הוא מתאים מאוד לימים שלנו…” השיב מיאזאקי כשנשאל מדוע בחר בשנה האחרונה להחיות את הפרוייקט “…עידן הצריכה מסתיים, והרעיון של “הלקחנים” מוכיח כי ההופעה של זה מראה על דיכאון”.

אין זה הסרט הראשון של מרי נורטון שכבר עובד למסך הגדול. ב-1971 הוציאו דיסני את “המיטה המעופפת”, המבוסס על שני ספרים של מרי נורטון. תקראו לזה אירוניה, שכן מיאזאקי שונא את התואר שהוצמד לו “הוולט דיסני של יפן”. שיר הנושא של הסרט החדש, “Arriety’s Song”, אותו כתב וביצע המוזיקאי הצרפתי ססיל קורבל, ישוחרר ביפן…ובכן…ביום שבת. אני בכל אופן לא מבין איך ספר ילדים על משפחה של גנבים יכול להיות חינוכי, אבל את התוצאות נראה בקיץ הקרוב. נמשיך לעקוב כמובן אחר התפתחויות חדשות!

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.