Death Note: אז מי המציא?

0 479

נכתב ע”י רם קיץ

בתחילת החודש חגגה סדרת האנימה של “Death Note” ארבע שנים, ולכבוד המאורע המיוחד החלטתי לבדוק את שורשי הרעיון מאחורי הסדרה. אז האם סיפור מאנגה קצר מ-1973 היווה את ההשראה ל-“מחברת המוות” המודרנית, או שמדובר בצירוף מקרים בלבד? 

הסיפור המלא בתוך הכתבה.

the_miraculous_notebook_3

the_miraculous_notebook_3

the_miraculous_notebookארבע שנים חלפו מאז שהגיחה האנימה של “מחברת המוות” לעולם, והרבה יותר מכך מאז שסתיימה סדרת המאנגה הפופולרית של טסוגומי אוהבה וטאקשי אובאטה. לכאורה, נדמה שהרעיון העומד מאחורי המאנגה הוא מקורי ומהפכני; מחברת מוות שאם שמכם מופיע בה, תהיו בטוחים שלא תחיו ליותר מדי זמן. אך הרעיון המהפכני – כך מסתבר – הופיע שנים קודם לכן.

בשנת 1973 התפרסמה במגזין Comic Mysyery מאנגת וואן שוט בת 24 עמודים בשם “The Miraculous Notebook” [‘המחברת המופלאה’ בתרגום חופשי]. הסיפור נסוב סביב מחברת ממוצא מסתורי שכל אדם ששמו נרשם בה מוצא את מותו. נשמע מוכר? פה פחות או יותר מתחיל ונגמר הדמיון ל-“מחברת המוות” הידועה, שכן בסיפור הישן הגיבור הוא יאמאדה: עובד קשה-יום בן 45 שעמיתיו לעבודה עושים ממנו צחוק. היחידה שלוקחת אותו ברצינות היא אישה קשישה עימה הוא נוהג לשתות תה.

עמיתיו של יאמאדה רואים אותו תורם 1000 ין למקדש. לאחר ששומעת זאת האישה הזקנה, מספר לה יאמאדה שיום אחד הוא עבר על יד המקדש וראה מחברת מוטלת על-יד אדם מת. הוא עיין במחברת וראה שרשומים בה שמות רבים. כאשר למחרת דווח מותו של האיש בתקשורת, וראה שהשם האחרון שרשום במחברת שייך לאותו אדם, הבין יאמאדה את סגולותיה (לא לפני שניסה אותה על הכלב שלו. מסכן רקסי). הוא סיפר לגברת שאחרי התקרית הוא לא היה צריך לדאוג יותר לעתידו הכלכלי, ומאותו יום נוהג יאמאדה לתרום כסף למקדש.
mizuki_shigeruהגברת הזקנה מבקשת מיאמאדה להשאיל את המחברת, ובאופן מסתורי עמיתיו לעבודה מתים בזה אחר זה. יאמאדה מבין עד כמה מסוכנת המחברת בידיים הלא נכונות, והוא משיג את המחברת בחזרה והורג את הזקנה (כלבים..זקנות…אפילו לקירא היו קווים אדומים). בעודו חש יגון על כל המוות שגרם, מחליט יאמאדה לשים קץ לחייו והוא רושם את שמו במחברת – מעשה שמלווה מיד בהצתתה על מנת שאף אחד אחר לא ישתמש בה יותר. באותו הזמן שהמחברת נשרפת כליל, מת יאמאדה בתאונה.

הסיפור הזה נשאר עלום עד שבלוג יפני עלה עליו בשנת 2006. העדכון המקורי הוסר לפי בקשה, אך זה לא מנע מ-“The Miraculous Notebook” לחזור לעולם בתור ‘האמא של מחברת המוות’. אין בסיפור אף שיניגאמי, אך גם בוואן שוט המקורי של דת’ נוט לא היו כאלה. בראיון מ-2007 עם טסוגומי אוהבה הוכחש כי הוואן שוט היווה השראה כלשהי. כנראה שלעולם לא נדע את האמת. אבל אתם לא צריכים לדאוג לגבי שיגרו מיזוקי [בתמונה], היוצר של “The Miraculous Notebook”. את תהילת העולם שמגיעה לו הוא כבר קיבל בזכות היצירה הידועה ביותר שלו: GeGeGe no Kitatro.

מה דעתכם על העניין?


מקור: Comipress

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.