L: Change the World

0 349

L: Change the World

עם מוח גדול באה אחריות גדולהותיאבון מוזרומנהגים משונים…ופאנגירלס

l_-_change_the_world.jpg

שני סרטי הלייב אקשן של Death Note לא מצאו חן בעיניי המעריצים, בניגוד לסדרת המאנגה והאנימה מרבית השחקנים מונוטוניים והעלילה לא דבקה במקור. זה לא הפריע לסרט לגרוף בוכטות על גבי בוכטות בכל מדינה שבה הם הוקרנו ויצאו על גבי ה-DVD. מלבד הבוכטות זכו הסרטים לפרסים יוקרתיים מקיר לקיר, החל מפסטיבל סרטים כזה או אחר בהונדורס ועד לפסטיבלים הגדולים בטורונטו, איטליה ואיפה לא. וכשמשהו מסויים מצליח, כך אומר חוק מספר 639 סעיף ג’ בעולם הקפיטליסטי, צריך לסחוט ממנו עוד. מזה בעיקר חששתי לפני הצפייה ב-ל’: לשנות את העולם“, חשש שהתחלף מהר מאוד בחיוך. מי היה מאמין – סרט טוב דווקא.

l_-_change_the_world_2.jpgב”השרשרת של מיכל: לשנות את העולם” התולעים אפילו לא הספיקו לאכול את לייט, וכבר עומד העולם בפני איום חדש: וירוס, וירוס שהשפעתו קטלנית פי 10 מזה של האבּוֹלָה, שאין לי באמת מושג מה זה אומר. אך ברגע שתושבי כפר שלם בתאילנד מגדלים חצ’קונים במהירות האור, מתפתלים על הריצפה מכאבים ומדממים מכל חור בגוף, משהו אומר שכדאי לקחת ברצינות את האיום הזה. בין תושביו של אותו כפר חסר מזל (שכן כמו במתמטיקה, הוחלט גם לפוצץ אותו לגורמים) יש ניצול אחד: ילד תאילנדי, גאון מתמטי שדובר…סליחה…צועק…באנגלית בלבד. ובינתיים ביפן, צוות מדענים עולה על הוירוס ומפתח נוגדן, ומהר מאוד מחוסלים אחד אחד בידי קבוצת טרוריסטים שרוצים לשים את ידיהם על הוירוס ולעשות איתו דברים לא יפים. מאקי [Maki], ביתו של אחד המדענים הבכירים, צופה באביה מקבל זריקה, מתחשמל, מעלה עשן ונהפך לענק הירוק לשניצל ממש לנגד עיניה, היא לוקחת את הדובי שלה ו…מוצאת את עצמה אצל L.

כעת L שלנו צריך להתמודד מול האיום החדש. חדש אמרתי? אם לוקחים בחשבון שמטרת הטרוריסטים היא להשמיד את העולם בגלל כל המלחמות והפשעים, הרי שמדובר באיום ש-L כבר מכיר טוב מאוד. אז במקום מחברות יש וירוס, במקום עטים יש מזרקים, ואת תלמיד התיכון החליפה קבוצה של חבר’ה עם סכינים ורובים. מפה מדובר במירוץ נגד הזמן, שכן ל-L נותרו 23 ימים בלבד לחיות בעקבות מעללי הסרט הקודם. מלבד להציל את העולם צריך לעשות L בייביסיטר לשני הצוציקים שנחתו עליו, ומהר מאוד הופך הסרט לסרט מסע. השלושה עוברים דברים משעשעים בין היתקלות אחת לאחרת עם הטרוריסטים.

l_-_change_the_world_3.jpgהפעלולים בסרט הרבה יותר גדולים, אולי בניסיון להוכיח לקהל שלא צריך מחברת מוות כדי שאנשים ימותו בסטייל. פיצוצים יש בשפע כבר על ההתחלה, ואת מקומם לוקחים רובה, סכין ומזרק. וכשבעליהם של האמצעים הללו קצת…מאג’נונים…צפו להמשך רוחני של Battle Royale. הילדה הקטנה לעומת זאת, כשהיא מחזיקה סכין או מזרק ומשנה את הבעת הילדה בת ה-12 התמימה להבעה של ילדה בת 12 פחות תמימה, כולכם תבדקו אם היא לא שיחקה גם בלייב אקשן של היגוראשי.

אור הזרקורים ב-L: CtW הוא כמובן הדובי של הילדה L, שהפעם מככב לבדו בלי שום מאנייק עם תכניות להשמיד אנשים. בזכות זה L עומד בפני אתגרים עתירי רצון, כמו לעמוד זקוף, לרוץ, לקפוץ על מטוס, להכות רעים ושוב לרוץ. מדובר באותו L רק בשינוי אדרת, L שמביע יותר סימפתיה אך מראה שהוא יכול להיות קשוח בו זמנית. דבר אחד שצורם הוא כמובן היעדר הגאונות. L של Deah Note היה L שעלה על תכניות מבריקות מבעוד מועד, בעוד ש-L של הסרט הזה הוא גיבור פעולה, שפשוט זורם עם מה שמתרחש ומגניב בהתאם. הילד התאילנדי הקטן (שלימים יהפוך לניר. ברצינות.) מצליח לעשות את מה שילדים בגילו לא מצליחים לעשות בסרטים: לא לעצבן. אולי זה המחסור בשורות או האנגלית המצחיקה, אבל רובכם תרצו לראות עוד סצינות בכיכובו (משהו שקשה להגיד על ניר של הסדרה).

למעריצים הכבדים (כמוני) אין סיבה לחשוש יותר מדי מהיעדר דט’נוטיות בסרט. כבר על ההתחלה רואים את שני מחברות המוות, את ריוק בהופעה בלתי נשכחת ומיסה בהופעה כן נשכחת. אך שוב, האלמנטים שאפיינו את Death Note נעלמים מהר, ו-L: CtW הופך להיות סרט בפני עצמו. אולי לא מדובר בסרט מתוחכם ולרוב העלילה תיהפך לצפויה, אך מנה גדושה של ביזאריות, אנשים מפרקסים, אקשן ותפניות עלילתיות הופכות את הסרט הזה למהנה. כל עוד לא תבואו עם ציפיות מהשמיים, לא תתאכזבו.

הטוב: אחל’ה סרט.
הרע: קצת ארוך, סצינות מיותרות, שחקני משנה בלי תעודת משחק.
והמכוער: L עם גב זקוף (ראו תמונות למטה).

L: Change the World | יפן 2008 | אקשן, מתח, מסתורין, סוכר | קיינאיצ’י מאטסויימה, מאיוקו פוקודה | .Warner Bros | במאי: הידאו נקאטה | 129 דקות

l_-_change_the_world_4.jpg
Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.