“היורמים מאקיהברה”

0 436
כתב: רם קיץ

עד ש-Yes דוקו משדרים סרט שפחות או יותר יכול להתחרות בערוץ 8 של HOT הוא מתברר כסרט דוקומנטרי שלא ממש יודע מה המסר שהוא רוצה להעביר, וגם כשהוא מתאמץ התוצאה שיוצאת היא סלט, כלומר סושי.

akihabara12

הסרט “היורמים מאקיהברה” לא היה מלהיב במיוחד, אבל שלא תטעו – אם אתם אוטאקואים מן המניין אז הוא בהחלט שווה צפייה, בין אם זה ללמוד על המקום אליו נוהרים גיקים של אלקטרוניקה ובין אם זה להבין מה מושך לשם אוטאקואים אבל פה פחות או יותר נגמר האינטרס שלי בסרט כי האופן שבו הדברים מוצגים לוקה ב…הרבה חסר.

“היורמים מאקיהברה” עוקב אחרי מספר אנשים שונים: אוטאקו חרמן, אוברקלואקינג (מאיץ מהירות המחשב), יוצרו של משחק פופולארי, מלצרית ב-Maid Caffe ומוכר בחנות מוצרי אלקטרוניקה (לא שיש שם משהו שונה) קטנה.

הצגתם של התחביבים נעשית בנוביות יתר, זה מתבטא בעיקר ב:”…ראיתי כרית ועליה הדפס של אישה יפה“, משהו אומר לי שלולא הדיבוב של האנשים בסרט הוא אומר את שם הדמות ומאיזה סדרה/משחק היא באה, וככה לכל אורך הסרט שבו נמנעים מלהזכיר שמות ספציפיים, מושגים וביטויים כאלו ואחרים (או שימוש בגירסתם המערבית: “קומיקס” ו”תחפושות”).

סיפור הרקע של הדמויות הוא פן מעניין יותר, כיצד הגיעו האנשים למצב שאליו הגיעו (התנצרות, לימודים גבוהים בטוקיו, אבא מחרים משחקים ועסק שירש) וכל אחד מתמודד עם העיסוק שלו מול הסביבה והשונה ואפילו מול הדומה ושמחתי לדעת שיש סיבות רגשיות ואמינות יותר שמסבירות את המצב.

לידע כללי טוב היה להכיר את האיזור לעומק, נראה לי לפתע כמו איזור מפותח יותר של שוק הכרמל (Don’t kill me) והרצון להגיע לשם…ובכן, נשאר אותו דבר.

האלמנטים שמוצגים פה יכולים להשתקף כראי, ראי עמום האמת כי אף אחד מאיתנו (עדיין) לא הגיע למצב בו הוא מוציא 4 דולר ביום לאוכל (ושום מילה על היקיקימורי).

לסיכום – סרט חביב, לא עשוי הכי טוב (יכלו להגדיל אותו ליותר משעה) אבל מצד שני כנראה שהבעיה היא גם בי שציפיתי יותר פירוט על התחביבים (*GASP* ANIME *GASP*) ולא בעיקר על האנשים שמאחוריהם.

אולי היה עדיף אם היו עושים סדרה כשכל פרק מתמקד באחת הדמויות, ככה כל דמות הייתה נחקרת יותר והיינו לומדים על עוד צדדים שונים של המקום, של האנשים ושל התחביב.

היורמים מאקיהברה, ערוץ YES דוקו, שני

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.