מדריך בסיסי בצילום

0 138

תכירו, אלו הן נאנוהה וויטה:
01-nonoha-and-vita_large
הן יעזרו לי ללמד אתכם איך לצלם בצורה טובה יותר. הסבר יהייה על צילום אוטומטי בעזרת מצלמת כיס פשוטה על מנת שכל אחד מכם יוכל ללמוד לעשות תמונות טובות בכל מצלמה, רגילה, מקצועית ואפילו של פלאפון.
דבר ראשון שחשוב לדעת שתמונה מורכבת מרשת היוצרת 9 מלבנים
01.5-grid-nonoha-and-vita_large
לכן את נושא הצילום מומלץ לא למקם באמצע התמונה אלא על אחד מקווי הרשת. (לא צריך להיות מדוייקים, אחד מהדברים היפים הם סטיה אנושית ולא לצלם כמו מכונות)
דבר זה יעזור לנו לדעת איך לסדר את הדברים בתוך הפריים (מסגרת התמונה) וליצור את הקומפוזיציה (איך הדברים מסודרים בפריים) על מנת ליצור את התמונה שאנחנו רוצים.

מדידת אור:
אחד הדברים החשובים הוא למדוד אור, על ידי מדידת אור נכונה התמונה לא תהייה כהה מידיי ולא שרופה (בהירה) מידיי.
אחת הדרכים הפשוטות למדוד אור בעיקר בצילום אוטומטי הוא ללחוץ חצי לחיצה על השאטר (הלחצן שבעזרו מצלמים). בכל מצלמה אפשר ללחוץ על הלחצן חצי לחיצה ואז קורים שני דברים:
1. המצלמה יוצרת פוקוס על הנושא שאנחנו רוצים לצלם (למי שאין לו פוקוס ידני)
2. המצלמה מודד אור
דבר זה חשוב לנו לדעת על מנת לדעת איך למדוד את האור. לפני שאנחנו מצלמים ולוחצים עד הסוף את השאטר יש לחשוב איזו מדידת אור אנחנו רוצים, כהה, או בהירה. מצלמה וכמובן גם מדידת אור נכונה נמדדת לפי אפור 18%. הנה הדרכים למדידת אור.
אם יש הרבה/מעט אור בתמונה ולא רוצים שהתמונה תהייה שרופה/כהה מידיי.
02-light-nanoha_large 03-dark-vita_large
יש לחפש את האיזורים הבהירים/כההים בתמונה ולכוון אותם לאמצע התמונה של המצלמה, ללחוץ חצי לחיצה והמצלמה תמדוד את האור לפי זה. אם האיזורים מפוזרים, יש לחפש בסביבה את האיזור עם הכי הרבה אור/צל.
כמובן רצוי למדוד לפי צל שרואים בו דברים ואז למדוד כך לא יהיו הרבה תמונות כהות ולא הרבה בהירות.
04-normal_large
אחת הדרכים היא גם למדוד לפי כף היד, אבל אז בצילום אוטומטי התמונה תזכור שהנושא שלכם קרוב ושם יהייה הפוקוס. ולכן חשוב למדוד את האור פחות או יותר במרחק שבו נמצא הנושא שלכם ולהמשיך ללחוץ את חצי הליחה אז שמסדרים את כל הדברים בפריים לפי הקומפוזיציה הרצוי ואז לוחצים את השאטר עד הסוף ומצלמים.

פוקוס:
פוקוס, בדרך כלל אנחנו נרצה שהנושא שאנחנו מצלמים יהייה בפוקוס ולכן על מנת לפקס את המצלמה על אותו אובקייט יש לשים אותו במרכז התמונה באופן ברור ואז לעשות חצי לחיצה, המצלמה תפקס ואז אפשר לצלם. לכן עדיף לצלם בצל על מנת שגם מדידת האור וגם הפוקוס יעשה באותו המקום, ואם הדמות עומדת במקום מואר או חשוף מידיי יש לעשות את מדידת האור בערך באותו מרחק שבו הנושא נמצא ואז גם הפוקוס יהייה טוב.
ב”פוינט אנד שוט” (מצלמות כיס הפשוטות) בדרך כלל כמעט כל התמנוה תהייה מפוקסת בשל גודל הסנסור שלה, אך בצילום של נושא הנמצא קרוב או רחוק זה חשוב. מצלמות SLR המשוכללות יותר יש יותר אפשרויות משחק של הפוקוס.
05-closefocuse_large 06-farfocus_large
יש לזכור שוב שהכל הוא הסבר לצילום במצב אוטומטי.

שימוש בפלאש:
כמו ששמתם לב לא אמרתי פה מילה אחת על “פלאש” ויש סיבה לזה. פלאש בדרך כלל הורס תמונות ולכן צריך לדעת איך להשתמש בו.
07-flash_large
הפלאש הוא טוב על מנת להאיר רקע או להאיר דמות כשהרקע הוא מרוחק ולא מושפע. למשל צילום של מישהו בלילה באיזור חשוך על רקע של עיר מוארת.
כמובן שאם יש מקום חשוך לחלוטין גם אז צריך פלאש, אבל שוב רצוי וגם עדיף בלי.

רגישות:
מה שעוד יש לכל מצלמה ואפשר לשנות גם במצב אוטומטי זה רגישות לאור. יש כמעט בכל מצלמה בהגדרות אפשרות בשם asa/iso. זהו מד רגישות המצלמה לאור, ככל שהמספר יותר גבוה כך המצלמה יותר רגישה לאור ואפילו בחושך מוחלט תהייה תמונה עם הרבה פרטים בצורה טובה והמצלמה תצלם מהר, אבל אז יהייה בתמונה הרבה רעש, כך כשיש הרבה אור או משתמשים בפלאש, אפשרי לשים את זה על רגישות נמוכה ואז התמונות יצאו ממש איכותיות. הברירת מחדל זה 100.
צילום במה שאנחנו קוראים לו “חושך מוחלט” ברגישות של 3200:
sdc12469_large

זום:
אחד האפקטים הבאמת יפים של המצלמה לדעתי זה הזום. הזום יודע לעווט את המציאות ולהראות דברים לא כמו שהם. הזום גורם לדברים להראות קרובים יותר ולכן דברים יחסית קטנים נראים ממש גדולים אפילו שהם רחוקים.
תמונה ללא זום – צילום ממרחק:
08-nozoom_large
תמונה עם זום מאותו מרחק:
09-zoom-far_large
תמונה ללא זום מקרוב:
10-nozoom-close_large

צילום:
כמו שכבר הזכרתי, את הנושא רצוי לשים על אחד מקווי הרשת ועוד יותר מומלץ על אחד מהנקודות שבהם הקוים חותכים אחד את השני. כמובן מומלץ לא לדייק יותר מידיי אחרת זה גם לא יראה יפה.
אם מצלמים מישהו או דמות רצוי:
– לצלם את כולו, מכף רק ועד ראש שכל התמונה תמלא את כולו אבל הוא עדיין ישאר בתור גבולות הפריים
11-fitframe_large
– לצלם מקרוב ולחתוך חלק גדול ממנו
12-close_large
– לצלם מרחוק ולצלם עוד הרבה רקע
13-far_large
עדיף לא לצלם משהו שבולט לעין שהוא כמעט נוגע בפריים, זה סתם מעצבן בעין, וכמובן לא לצלם משהו שהוא קצת חתוך, משום שגם זה לא יפה, ואם חותכים משהו, אז לחתוך הרבה. אם אתם לא בטוחים במקום שבו אתם עומדים, תמיד עדיף לקחת צד קדימה או צעד אחורה מאיפה שאתם זה בדרך כלל משפר את התמונה.
14-cut_large 15-almosttouching_large
מומלץ לא להחזיק את המצלמה באלכסון. נכון שאתם רוצים לעשות אפקטים יפים, אבל זה לא עובד ככה, התמונה תראה כאילו היא יוצאת מישווי משקל וסתם חבל.
16-falling_large

קומפוזיציה:
אחד הדברים החשובים ביותר הוא איך נראת התמונה בסופו של דבר, לכן חשוב מאוד לשים לכל דבר קטן הנמצא בתוך הפריים בשטח הצילום שלכם. אם יש בתמונה משהו קטן שמפריע, תדאגו להזיז אותו. אם בלתי אפשרי להזיז אותו תמיד אפשר לחפש זויות צילום שונות או לאחר מכן לערוך את התמונה.

אף אחד לא מצפה מכם לתמונות מושלמות לכן אל תנסו לעשות משהו מושלם, תעשו תמונות שאתם אוהבים, כל אלה רק עצות וקווי דרך איך מומלץ לצלם בסופו של דבר אתם תחליטו לבד מה מתאים לכם ומה הסיבה לכך.

מקווה שהמדריך צילום יעזור לכם ^-^

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.